Partnerzy serwisu:
Mobilność

Allegro Delivery szybko rośnie w siłę. Co warto wiedzieć o programie dostaw?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Allegro Delivery szybko rośnie w siłę. Co warto wiedzieć o programie dostaw?
fot. Allegro
Od uruchomienia usługi Allegro Delivery minęło już kilkanaście miesięcy. W ciągu pierwszego roku z programu skorzystało ponad 5 mln unikalnych kupujących. Trafiło do nich kilkadziesiąt milionów przesyłek. Co stanowi wyzwanie w funkcjonowaniu tej inicjatywy? I czy klienci potentata e-commerce muszą się martwić jego rzekomym sporem z firmą InPost? Odpowiedzi na te pytania udzielili nam przedstawiciele Allegro.

Allegro Delivery to program dostaw przesyłek dla klientów platformy zakupowej. W ramach tej inicjatywy konsument może wybierać, czy chce otrzymać paczkę do automatu paczkowego, punktu odbioru lub na wskazany adres. Atutem rozwiązania ma być nie tylko rozbudowana sieć partnerów i tym samym długa lista punktów odbioru (68 tys. lokalizacji), ale też pełna obsługa – Allegro deklaruje, że bierze odpowiedzialność za paczkę na każdym etapie podróży, a także za reklamację czy zwrot. I to właśnie sprawność procesu reklamacyjnego ma być jednym z najważniejszych atutów rozwiązania, za które chwalą je klienci.

Dziesiątki tysięcy punktów odbioru i miliony klientów

Niedawno pojawiła się informacja o włączeniu do Allegro Delivery sklepów sieci Żabka, których obecnie jest w Polsce ponad 12 tys. Program obejmuje też m.in. automaty paczkowe Allegro One Box, Orlen Paczkę, maszyny DPD czy DHL. Łącznie daje to dostęp do kilkudziesięciu tysięcy samych automatów paczkowcyh. Z punktu widzenia klienta istotne jest to, że dostęp do różnych rozwiązań ma w jednym miejscu: aplikacji Allegro.

Usługa Allegro Delivery wystartowała pod koniec czerwca 2024 roku i po roku korzystało z niej ponad 95 tys. firm sprzedających na platformie. Z programu w ciągu pierwszego roku skorzystało też ponad 5 mln unikalnych kupujących. Od przedstawicieli Allegro dowiedzieliśmy się, że w oczy rzuca się duży odsetek klientów powracających, co ma potwierdzać wysoki poziom satysfakcji z usługi. Operator podaje, że około 95 proc. przesyłek realizowanych w ramach Allegro Delivery dociera do klientów nie później niż dzień po zakupie.

Nowy partner może wywołać turbulencje

Zapytaliśmy przedstawicieli operatora platformy zakupowej o największe zaskoczenia, towarzyszące uruchomieniu programu. Ma nim być tempo adaptacji rozwiązania przez sprzedających. Zazwyczaj nowe usługi nie są witane z entuzjazmem, ale w tym przypadku miało być inaczej. Ponoć można to tłumaczyć przejrzystymi warunkami przystąpienia do inicjatywy, przewidywalnymi kosztami oraz jednolitymi warunkami współpracy z operatorami.

A co można wpisać po stronie problemów? Krytycznym momentem jest wprowadzanie nowego przewoźnika do programu – biuro prasowe Allegro podało, że właśnie wtedy zdarzają się przejściowe trudności operacyjne. Bo nawet przy dobrym przygotowaniu trudno w 100 proc. przewidzieć kierunki i wolumen przesyłek, co może chwilowo wpływać na logistykę i powodować opóźnienia. Jednocześnie jednak firma zaznacza, że takie problemy są szybko rozwiązywane i nie mają większego wpływu na ogólną jakość usługi.

Opisywany program zwiększa udział wolumenów zarządzanych przez operatora platformy e-commerce. Allegro obecnie kontroluje przeszło 36 proc. dostaw w swoim biznesie. To o ponad dwa punkty procentowe więcej niż w połowie roku. Przedstawiciele firmy przekonują, że płyną z tego różne korzyści: z jednej strony udało się obniżyć koszty operacyjne (szczególnie w ramach programu Smart!), z drugiej zbudować usługę, która odpowiada na realne potrzeby klientów.

InPost otrzymał zaproszenie od Allegro

Czy należy się spodziewać nowych partnerów w programie? Przedstawiciele Allegro zapewnili, że prowadzone są rozmowy z kilkoma podmiotami. Na tym etapie nie można jednak podać szczegółów. Firma zaznaczyła jednak Allegro Delivery to otwarty model, do którego mogą dołączyć również mniejsi (także regionalni) lub wyspecjalizowani operatorzy. Podmiot nie ukrywa przy tym, że każdy nowy partner powoduje wyraźny przeskok w liczbie zamówień.

Co ciekawe, dla Allegro zaskoczeniem w sferze komunikacyjnej jest „pojawiająca się w mediach narracja sugerująca rzekomy konflikt pomiędzy Allegro a InPost”. Operator platformy e-commerce przekonuje, że nie ma żadnego sporu, a InPost pozostaje jednym z jego kluczowych partnerów logistycznych. Firma zaznaczyła, że jest zadowolona z tego partnerstwa i przypomniała, że strony mają ważną umowę obowiązującą do 2027 roku. InPost został też zaproszony do Allegro Delivery.

Coraz więcej automatów Allegro i nowa sortownia

Allegro w najbliższym czasie zamierza m.in. rozwijać własną sieć automatów Allegro One Box, która do końca 2025 roku ma osiągnąć liczbę ponad 8 tys. urządzeń (to o 1 tys. więcej niż pierwotnie zakładano). Równolegle firma chce rozwijać logistykę w oparciu o huby regionalne, co pozwoli skrócić czas dostawy i zwiększyć elastyczność operacyjną. Co istotne, docelowo Allegro Delivery stanie się jedyną wymaganą metodą dostawy w programie Smart!, który w najbliższym czasie nie będzie zmieniany w radykalny sposób.

Na początku października pojawiły się doniesienia o rozpoczęciu budowy centralnego hubu logistycznego w Piotrkowie Trybunalskim. Nowa sortownia ma wzmocnić właśnie usługę Allegro Delivery. Obiekt o powierzchni niemal 27 tys. m2 będzie wyposażony m.in. w 144 doki liniowe i nowoczesną automatykę sortującą. Centrum, w którym zatrudnienie znajdzie minimum 300 osób, ma zostać otwarte pod koniec przyszłego roku. Będzie obsługiwać nie tylko przesyłki krajowe, ale też międzynarodowe. Warto przypomnieć, że Allegro działa już na kilku europejskich rynkach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij